Villkor

Vad roligt att du är intresserad av våra produkter! Här nere har vi samlat svar på våra vanligaste frågor samt våra villkor. Hittar du inte det du söker, kontakta oss på info(at)olika.nu eller ring vår kundtjänst på 079-347 62 02 så hjälper vi dig!

 

Vem skickar böckerna?

När du beställer en bok från oss på OLIKA skickas den från vår distributör som heter Förlagssystem. Förlagssystem i sin tur samarbetar med Postnord och Schenker när de skickar ut böckerna.

 

Hur lång tid tar det för mig att få dem?

Vårt mål är att du ska ha din bok i handen 3-5 arbetsdagar efter att du lagt din order. Är det helger och röda dagar som kommer emellan tar det längre tid.

Lägger du en order innan lunch (dag 1) kan vi registrera den samma dag och de skickar den dagen därpå (dag 2). Ordern skickas alltid dagen efter att den registreras. Lägger du en order på eftermiddagen eller kvällen (dag 1) så registreras alltså ordern dagen efter (dag 2) och skickas efter ytterligare en dag (dag 3).

 

Kan ni garantera leverans till en viss dag?

Vi gör vårt allra bästa för att du ska kunna få din beställning så snabbt som möjligt, men ibland uppstår förseningar som vi inte kan påverka. Det gör att vi inte kan garantera leverans till en viss dag.

 

En bok är tillfälligt slut, när skickas den?

Beställer du flera böcker och en av dem tillfälligt tar slut i lager, skickar vi de böcker som vi har i lager direkt. Boken som är slut skickas kostnadsfritt så snart vi får in den i lager igen.

 

Hur går betalningen till?

Vi samarbetar med Klarna och de skickar ut fakturan via mejl, till den adress som du har angett. För att få reda på vilket förfallodatum fakturan hos Klarna har, se alltid respektive faktura. Det finns också möjlighet att dela upp fakturan hos Klarna.

Om du är en förskola, skola eller ett företag och har olika leverans- och fakturaadress så skickar vi fakturan från oss på Olika.

 

Missat att hämta ut ett paket?

Har du missat att hämta ut ett paket som vi har skickat till dig? Då skickar vi det gärna på nytt, men vi måste då ta ut en ny portokostnad som motsvarar vad det kostar för oss att skicka paketet på nytt. I dagsläget ligger den kostnaden på 89 kronor inkl moms.

 

Beställa till andra länder i Norden?

Tyvärr har vi inte möjlighet att skicka böcker utanför Sveriges gräns. Du kan dock beställa våra böcker från någon av de stora bokhandlarna som har webbutiker online. Flera av dem levererar utanför Sverige.

 

Om jag vill avbeställa eller returnera min order?

Om du vill avbeställa en vara eller radera hela din beställning, mejla oss på order(at)olika.nu. Du har som kund alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. När du får dina böcker har du rätt att kontrollera skicket på dem och skicka tillbaka dem inom 14 dagar, så länge de är i oförändrat skick. Paketera då böckerna väl och bifoga följesedeln. När vi fått böckerna i retur och godkänt dem så gör vi en återbetalning om du har betalat. Annars tar vi bort eventuell faktura om den ännu inte har förfallit. Kom också ihåg att produkten måste vara oanvänd för att du ska få byta den.

Du betalar själv för frakten.

Returadress
Förlagssystem AB
Returer
Tunavägen 90, port 6-9 (under okt-feb, port 12-15)
791 61 Falun

 

Byten?

Vi kan tyvärr inte administrera några byten av produkter. Vill du till exempel byta en bok mot en annan måste du returnera boken som du har beställt och sen lägga en ny order på den nya boken. Observera att du då står för fraktkostnaden för returen. Samma returadress som ovan. Bifoga följesedeln med paketet.

Kom också ihåg att produkten måste vara oanvänd för att du ska få byta den.

 

Tack för att du köper böcker av oss!